fredag 26 september 2008

No more Maple

Väl tillbaka i Sverige igen gör jag mitt bästa för att hålla modet uppe och övertala mig själv om att ett drägligt liv är möjligt även här. Inte helt överraskande har jag de senaste dagarna gått runt med Nordamerikaflashbacks och pratat engelska med mig själv. Jag laddar ner (på lagligt vis då så klart) TV-serier från HBO, Comedy Central och Showtime. Jag läser New York Times och surfar runt på CNN.com. Jag låtsas att jag är en amerikansk diplomat utsänd till Skandinavien.

Samma dag som jag landade möttes jag av strålande väder och en välkomstkommite med bubblande tysk sekt. Därefter följde sedan på kvällen återförening med vänkretsen på alla våras favoritsunkhak Kings Head på Andra Lång. Ikväll är det Håkan på Liseberg som gäller och jag är mycket peppad.

Maple Leaves amerikanska resa är härmed avslutad och därmed även vår reseskildring. Snart börjar dock valkampanjerna och rapporteringen kring presidentvalet att trappas upp och då kan det hända att Maple Leaves' Election Special bjuder till med nya rapporteringar här på bloggen. Annars kvarstår alltid Maple Leaves som en evigt brinnande vårdkase för vilsna äventyrare i det Nya Landet. Farväl och Godspeed

2 kommentarer:

Anonym sa...

epic.

- matt

Anonym sa...

(long beach matt)